Center for Security Research Колумни Анализа на Раби Седрак: Неуспехот на турската надворешна политика ја ослабна нејзината позиција во Европа и особено на Балканот

Анализа на Раби Седрак: Неуспехот на турската надворешна политика ја ослабна нејзината позиција во Европа и особено на Балканот

Турската влада ги исцрпи сите алатки на нејзината надворешна политика и ја продлабочи зависноста на земјата од западните сили. Турција не беше во можност да ја искористи глобалната трансформација, која најавува постоење на различни нови играчи. Наместо тоа, таа стана, економски и стратешки позависна од Западот, а особено од САД.

Турција периодов ја изгуби својата шанса за стратешка автономија, а исто така ја изгуби можноста за поголемо влијание и наметнување на своето гледиште во регионот. Турција доживеа противречности во нејзината надворешна политика, за прв пат во нејзината историја, особено во последните десет години. Партијата за правда и развој му претстави на светот контрадикторна слика за нејзината најавена надворешна политика. Ги изгуби пријателите кои ја обвинија за тиранија и експанзија, се дистанцираше самата од сојузниците и соочена со соседите, Турција стана дел од скоро сите кризи на Блискиот исток.

Турскиот претседател не беше во можност да изгради однос на доверба со Русија по обидот за ударот во 2016 година, и покрај иницијативите од кои се повлекуваше. Можеби, со опишување на овој однос, можеме да ги покажеме противречностите на оваа нестабилна политика: од соборувањето на рускиот авион и извинувањето потоа, до турските воени интервенции и во Сирија и во Либија, како и купувањето на С- Ракетен систем 400, преку неисполнување на ветувањето за разоружување на терористите во Идлиб или ветување за нивно назначување за терористи и конечно поддршка на Украина и нејзино обезбедување со воена опрема.

Москва го покажа својот гнев, реши да не ги испраќа долгоочекуваните руски туристи во Турција и ја предупреди Анкара да не се меша во аферата Крим. Турција им го сврте грбот на Соединетите држави кога го купи С-400, која ја прекина соработката меѓу двете страни за набавка на Ф-35. Европската унија воведе ограничени санкции за голем број турски официјални лица, кои имаат врска со Генералното енергетско претпријатие и најави соработка со Вашингтон во врска со нејзиниот став во однос на турската политика, што го смета за неодговорно, па Турција се повлече од својата политика во Медитеранот и побара право да истражува за гас и нафта во источниот Медитеран, завршувајќи ги нејзините истражувања на море.

Ердоган очајно бараше излез со понатамошно сојузување со Западот. И тука е владата на Партијата на правдата и развојот која спроведува стратегија заснована на избегнување на понатамошни санкции од Европската унија, во замена за повлекување од источен Медитеран и враќање на усвоеното стратешко партнерство со Соединетите држави во сливот на Црното Море, а исто така се обидува да избегне непријателство со Русија од страв од нејзините реакции. Нејзината стратегија се врати кон соработка со Европската унија според нејзините услови, и тој се согласи на нејзините барања, од кои најважно беше да се контролира протокот на бегалци од нејзините земји и започна истражни разговори со Грција, кои вклучуваа дискусии за нафта и гас истражувања на истокот на Средоземното море, откако тaa одби каков било дијалог во врска со ова. Политиките за спротивставување на Русија против Соединетите држави, закана кон Европската унија со бегалци и закана со воена сила на земјите од регионот, не успеаја, но резултатите од руско-американските односи сè уште ги зголемуваат загриженоста на владејачката партија.

Турција се обиде да ги поправи односите со тројцата сојузници на Соединетите држави, Египет, Израел и Саудиска Арабија, за да ја надмине својата регионална изолација, па испрати порака до Соединетите држави дека ќе застане заедно со Западот во создавањето на нови регионални биланси.

Соединетите држави го отворија патот за раст на безбедносната соработка меѓу Саудиска Арабија и Обединетите Арапски Емирати од една страна и Грција и Република Кипар од друга страна. Ова е невиден развој во регионот и ниту една од овие земји, барем Саудиска Арабија, ОАЕ и Грција, не сакаат да ги подобрат односите со Турција. Дури и Египет бавно го стори тоа.

Несомнено е дека на турската надворешна политика најпрво и недостигаа постојани односи со доверливи пријатели и сојузници, така што мнозинството регионални и глобални актери и влијателни фактори, станаа свесни за очајната ситуација на Турција, која, откако ќе се најде во мал агол, ќе се повлече, особено по големиот економски пад. Оваа слабост ја погоди Турција, чии владетели извршија притисок врз Соединетите држави кога видоа дека нивните интереси се на удар. Јасно е дека употребата на дефиницијата за „ерменски геноцид“ од страна на американскиот претседател Џо Бајден беше намерна, бидејќи однапред знае дека турската реакција ќе биде слаба, особено што Ердоган едвај го пречека на маргините состаноци на самитот на НАТО на 14 јуни.

Јасно е дека САД повеќе не ја сметаат Турција за сигурен и предвидлив партнер, знаејќи дека владата на Ердоган не се осмелува да ја затвори воздухопловната база Инџирлик, без оглед колку за тоа навестуваат турските медиуми и дека станува збор за кошмар за неговата влада затоа што тоа ќе ја намали стратешката важност на Турција, особено затоа што Турција секогаш ја користи оваа тема за уцена, во време кога Ердоган бара начин да пристапи на администрацијата на Бајден, која има нови капацитети во Грција, северна Сирија и Ирак, и која нема намери за повлекување од базата Инџирлик.

Турската влада се плаши од губење на стратешкото значење и влегување во конкуренција со другите сојузници на Соединетите држави во регионот, како што се Грција, Република Кипар, па дури и Партијата на демократскиот сојуз во Сирија и смета дека Соединетите држави ќе бидат во подобра позиција ако соработуваат со Турција.

Стратегијата за користење надворешна политика како алатка за останување на власт не покажа успех, а Ердоган не беше во можност да го замени подобриот систем со стариот. Воените авантури на Турција не доведоа до вредни достигнувања, па дури нејзината надворешна политика ослабе. Владата ги исцрпи сите свои надворешно-политички алатки и ја продлабочи зависноста на земјата од западните сили. А, една функционална држава се врати да бара задоволство од американските компании и инвеститори, со цел да инвестира пари во Турција, која се претвори во слаба и кревка држава пред Западот и во светот.

Анализата е оригинално објавена на herald.mk

Related Post

Како терористичките групи ја експлоатираат пандемијата со корона вирусотКако терористичките групи ја експлоатираат пандемијата со корона вирусот

Раби В Седрак

Ширењето на пандемијата на коронавирусот ја смени динамиката на повеќето политички процеси на локално, регионално и меѓународно ниво. Сепак, зачудувачки е дека актерите на сегашните терористички групи од различни идеологии, покажаа значителни способности за брзо прилагодување кон промените предизвикани од ширењето на коронавирусот. Навистина, некои терористички групи имаат тенденција да го користат вирусот како алатка за постигнување на своите цели, како што е обидот на некои терористи во Тунис да го шират вирусот меѓу припадниците на безбедноста на почетокот на овој месец. Преку набљудување на однесувањето на насилните екстремистички групи ширум светот во текот на изминатите недели, може да се идентификуваат голем број патеки преку кои вирусот влијае на движењето на ваквите екстремистички групи, поточно патеките што ги користат овие групи за да им служат на нивните цели.
Прочитај повеќе

За стратегијата и политичкиот интелектЗа стратегијата и политичкиот интелект

Александар Нацев

Современото политичко дејствување мора да се прилагоди на начините на функционирање на современите општества и интерните динамики на тие општества, со цел да одговори на променливите предизвици кои се поставуваат пред секоја организирана политичка групација (политичка партија, политичко движење и сл.). Оваа теза веќе нашироко се апсолвира во најсилните светски држави и детално се разработува, за што сведочи и појавата на терминот политичко војување (political warfare). Самиот овој термин претставува продолжување на низата на класификација на различните видови на водење војна, која се води во различни домени (хибридно војување, асиметрично војување, специјално војување, сајбер војување, психолошко војување итн.) и има симболично значење кое укажува дека политиката е всушност едно широко бојно поле, на кое треба да се војува со противникот со сите достапни методи и со користење на сите тактики и техники, за да се постигне конечната цел. Па така, политичкото дејствување (војување) мора да биде методолошки осмислено, добро испланирано и дициплинирано извршено. Тоа значи дека политичката партија (која војува) мора да поседува ресурси и капацитети кои ќе ги спроведат плановите и тактиките, на начин кој е најмалку ризичен, најекономичен и реално остварлив.

(more…)

Како треба да изгледа еден полициски службеник?Како треба да изгледа еден полициски службеник?

Филип Павловски

Полицијата претставува јавен сервис кој е неизоставен дел од државната управа. Таа е институција преку која се вршат полициските работи од страна на полициски службеници. Нејзините основни цели се во согласност со принципот на владеењето на правото и се однесуваат на заштитата и почитувањето на основните човекови права и слободи кои се гарантирани со Уставот на Република Македонија, законите и ратификуваните меѓународни договори, како и заштитата на правниот поредок, спречувањето и откривањето на казнивите дела, преземањето на мерки за гонење на сторителите на казниви дела и една од најосновите цели на секоја полиција во светот е одржувањето на јавниот ред и мир во општеството. Сите овие цели се остваруваат од страна на полициски службеници, како овластени службени лица кои поседуваат полициски овластувања и своите полициски работи ги вршат согласно закон. Но, за остварувањето на сите овие цели, многу е значајно да се постави прашањето: Како треба да изгледа еден полициски службеник? (more…)